2013. július 21., vasárnap

Gluténmentes palacsinta

Olyan nincs, hogy a diéta miatt ne ehessek palacsintát. Sehol nem találtam olyan receptet, ami szimpatikus lett volna, úgyhogy körül néztem a konyhában, miből hozhatnám össze azt a palacsintát, amit ehetek is és még finom is. Vagyis nincs ez a jellegzetes "egészséges kaja íze" :) Hát ezt sikerült össze hoznom:

Hozzávalók:

  • 4 tojás
  • 5 ek kölesliszt
  • 5 ek zabliszt
  • 5 ek kókuszliszt
  • 3 ek nyírfacukor
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 4 ek kókuszolaj
  • annyi tej, hogy kicsit sűrűbb palacsinta tészta legyen , mint a normál palacsintáé
  • vanília kivonat, vagy őrölt vanília


Összetevőket robotgéppel jól összedolgoztam. Ez után jött egy kis probléma, mert rá kellet jönnöm, hogy ebből nem lehet szép, nagy, összetekerhető palacsintákat készíteni. Úgyhogy 3 kisebb plecsnit öntöttem a serpenyőbe és így hármasával sütöttem őket. Sok pici bájos, vastagabb tésztájú palacsinta jött össze belőle. Majdnem mint az amerikai féle. Összetekerni ugyan nem lehet, de meg lehet kenni és nagyon finom. Ízben nagyon nem tér el az eredeti testvérétől. Azóta nem egyszer megsütöttem már és nem csak nálam aratott sikert. Ennek viszont nagyon örültem. Nálam házi csipkelekvárral volt maga a mennyország :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése